12 Praw Murphy’ego, które tworzą Twój dzień

Zapraszam do czytania...

Dziś na wesoło w kontekście pecha i złośliwości losu 😉
Chyba najbardziej znane założenie: „To co może się nie udać, nie uda się na pewno” nie jest założeniem pesymizmu, ale potwierdzającą się codzienną regułą, którą jeśli się zaakceptuje to nic nas nie zdziwi i nie zaskoczy.
Poniżej zebrałam 12 praw:

Nic nie jest tak proste, jak się wydaje. 
No tak, masz zrobić na szybko jakąś prostą grafikę by wrzucić na fanpage i co? Siedzisz już drugą godzinę i szukasz zdjęcia, które będzie idealne… nic, zupełnie nic nie pasuje. Znasz to? Prawo Murphy’ego działa!

Wszystko zabiera znacznie więcej czasu niż by się wydawało. 
Każda sprawa, którą planujesz załatwić, zajmie Ci dwa razy więcej czasu, niż czas który zakładasz. Jeśli ktoś prosi Cię o przesłanie oferty i wydaje Ci się, że zrobisz to wieczorem – najlepiej powiedz, że prześlesz następnego dnia wieczorem… Jeśli wykonasz to wcześniej – plus dla Ciebie – Klient na pewno się nie obrazi, że odpowiedź otrzymał wcześniej…

Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo, że coś może pójść źle, to na pewno tak się stanie.
To podstawowe prawo, o którym nie da się zapomnieć, ponieważ ciągle coś idzie nie po naszej myśli.
Przygotowujesz nagrania video do kursu online. Sprawdzasz ich zapis na karcie – wszystko jest na tip top. Z dumą kończysz nagrania. Następnego dnia chcesz poddać obróbce nagrany materiał i co? Zniknęły… No bywa  Doświadczyłam tego na własnej skórze.

Jeżeli przewidzisz cztery możliwe sytuacje, w których coś może się nie udać i zdołasz je obejść, natychmiast wyłoni się piąta. 
To prawo powstało chyba na wzór powiedzenia, że nieszczęścia chodzą parami. Przypuszczam, że znasz tą tendencję „sypania” się wszystkiego na raz, dlatego nie będę zbytnio rozwijać tych kwestii. Warto jednak pamiętać istnienie tego prawa 😉 może będzie łatwiej 😉

Trudne sprawy pozostawione same sobie mają tendencję do przemiany w jeszcze gorsze. 
Racja, przecież nic się samo nie naprawi. Jeśli masz problem z pozyskaniem klientów, nic nierobienie i czekanie aż sami zadzwonią, nic tu nie wskóra, a wręcz nawet może zaszkodzić. Po co pogłębiać dołek, w którym jesteś? Zastosuj 103 wskazówki z mojego ebooka i szukaj rozwiązań.

Skrót jest najdłuższą drogą pomiędzy dwoma punktami.
Mamy dwa punkty – Start biznesu i meta, zwana biznesowym sukcesem. 
Jeśli wydaje Ci się, że to co trwa latami, wykonasz w miesiąc, korzystając z drogi na skróty – to Ci się tylko wydaje. Każdy przechodzi przez wszystkie klasy podstawówki, szkół średnich, itd. W biznesie jest tak samo z wyjątkiem sytuacji, w której dysponujesz fortuną i przeznaczysz ją na wielopoziomowe i wieloetapowe działania wokół marki, wówczas tylko skrót może zaistnieć.

Awaria komputera wyczekuje cierpliwie na najbardziej niedogodny moment, aby bezlitośnie zaatakować.
Weź to prawo pod uwagę, zostawiając przygotowanie ważnej dla Ciebie prezentacji (np. potrzebnej podczas Twojego wystąpienia) na ostatni moment.

Gdy jest napisane: „jeden rozmiar dla wszystkich” – to znaczy, że nie pasuje na nikogo.
I co Ty na to? Zgadzasz się z tym prawem? Jak to jest w odniesieniu np. do kierowanej przez Ciebie oferty? Masz ofertę dla wszystkich, czy doskonale wiesz do kogo komunikujesz? Znasz swoją grupę docelową, personę swojego idealnego klienta?

Kiedy rzeczy idą źle, nie dotrzymuj im kroku.
Prawo niby z przymrużeniem oka, ale trafiające w punkt… Jeśli już dookoła same problemy, to przynajmniej Ty weź głęboki oddech i się uśmiechnij. Jeśli kroczysz przez piekło, nie zatrzymuj się. Idź dalej…

Pierwsze 90% projektu zajmuje 90% czasu, ostatnie 10% projektu zajmuje kolejne… 90% czasu.
Zarządzanie sobą w czasie i to umiejętne, to podstawa wszystkich podejmowanych działań. Mając tydzień na wykonanie jakiegoś projektu, nie zaczynaj w przedostatnim dniu. Po co masz osiwieć lub wyrwać sobie ze stresu wszystkie włosy z głowy?

Klient, który najmniej płaci, marudzi najwięcej.
O, to odwieczna prawda, która potrafi boleśnie odcisnąć piętno na biznesie.
Wg badań wynika, że 70% klientów to tacy, którzy generują najmniejsze przychody, a mają najwięcej pretensji i zabierają najwięcej czasu. Rozwiązaniem tego jest uświadomienie sobie tego faktu i odcięcie „trudnych” klientów.

Jeśli posiadasz coś dostatecznie długo, możesz to wyrzucić – jeśli cokolwiek wyrzucisz, od razu będziesz tego potrzebować.
Zdarzyła Ci się taka sytuacja? Najbardziej brakuje rzeczy, których się pozbyliśmy, bo nie były używane od lat. Dlatego pamiętaj, adresu mojej strony internetowej nie kasuj zbyt szybko… jeszcze Ci się przyda. 🙂

To tylko kilka z praw, które można traktować całkiem serio lub z przymrużeniem oka. Są one jednak nieodłączną częścią naszych dni i jeśli napotkałaś tu na jakieś błędy, jest to żywy dowód na to, że te Prawa Murphy’ego działają.
Prawa Murphy’ego, nawet te najbardziej bezsensowne, pozwalają spojrzeć z uśmiechem na wszystko to, co się nam przydarza w najmniej oczekiwanym momencie, na wszystkie mniejsze i większe życiowe wpadki.

Wiola Moowi:
z uśmiechem idź przez życie, bo zgodnie z filozofią Murphy’ego:
„Uśmiechnij się, jutro będzie gorzej” 🙂

O czym jest artykuł:

Jak reagujesz w sytuacjach, kiedy nie idzie Ci coś tak, jak zaplanowałaś? Reagujesz złością, denerwujesz się? A gdyby tak wziąć pod lupę Prawa Murphy;ego? Znasz je? Uśmiałam się przygotowując ten wpis, bo wszystkie z wybranych przeze mnie praw, wpisują się w większość moich dni  Ciekawa jestem, które z praw jest Twoim faworytem w sprawdzaniu się w biznesowej codzienności? To co, gotowa jesteś aby spojrzeć na pecha i złośliwość losu z innej perspektywy?

Jeśli wolisz słuchać, posłuchaj:

00:00
00:00

Zobacz inne artykuły

Abrakadabra – odczaruj swój biznes

Dzisiaj pół żartem, pół serio będziemy zaklinać rzeczywistość, by wszystko szło po naszej myśli, zgodnie z planem i wytyczoną strategią.A wiesz w ogóle co oznacza

Działa sposób czy Ty działasz?

Może się zastanawiasz nad sensem tego pytania. Jeszcze kilka lat temu też bym się zastanawiała co autor ma na myśli, ale dziś spróbuję Ci przybliżyć

Przewiń do góry

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.